fbpx

איך עושים פרסום ממומן באינסטגרם?

מה מעניין אותך?

הכנות לקראת פרסום ממומן באינסטגרם

אם חשבתם שהיום אתם מתחילים את הפרסום ממומן שלכם אז כנראה שתצטרכו לחשוב שוב. על מנת שפרסום ממומן באינסטגרם יהיה מוצלח צריך לתכנן אותו נכון ולהכין אותו היטב. אני ממליצה שתקראו את כל השלבים של ההכנות לפני שאתם מתקדמים לשלבים המתקדמים יותר. עדיף להשקיע כמה דקות בקריאה מאשר להתבאס על כסף שהתבזבז לחינם 🙂

היכרות עם הכלים השונים לביצוע פרסום ממומן באינסטגרם

לא מעט אני שומעת על אנשים שכבר שנים משתמשים בכפתור ״Boost״ שמופיע מתחת לפוסטים שפרסמו כדי לעשות פרסום ממומן באינסטגרם. בכמה קליקים בודדים הם בוחרים תקציב, זמן פרסום ויוצאים לדרך. לשיטה זו מספר בעיות:

  • הפוסטים שמקודמים לא בהכרח מניעים לפעולה
  • לא נבחר קהל יעד בצורה ממוקדת
  • לא ניתן לשלוט על מיקום הופעתן של המודעות
  • הרבה חשיפות לא רלוונטיות וכסף רב מתבזבז

אנחנו נעבור כעת על רשימת הכלים העומדים לרשותינו על מנת לבצע קמפיין ממומן ממוקד וחסכוני.

Professional Dashboard

הכלי הראשון הוא ה-Professional Dashboard שנמצא בתוך הפרופיל אינסטגרם שלכם. דרכו תוכלו להגיע ל-Ad Tools כדי לקדם פוסטים וסטורי שהעלאתם בעבר. נשתמש באופציה הזו רק למקרים מסויימים שנדבר עליהם ב״סוגי קמפיינים שונים לפרסום ממומן״.

Meta Business Suite

על מנת להשתמש בכל האפשרויות שפייסבוק פורסת בפניכם לפרסום ממומן יש לחבר את החשבון שלכם ל-Business Manager של פייסבוק. תוכלו לעשות זאת לאחר חיבור חשבון האינסטגרם שלכם לדף עסקי בפייסבוק. במידה ואין לכם דף עסקי בפייסבוק עליכם לפתוח אחד כדי שתוכלו להשתמש ב-Business Manager.

לאחר שפתחתם Business Manager יש להיכנס ל-Business Settings ולבחור באופציה של Ad Accounts כדי שתוכלו ליצור חשבון לניהול מודעות. 

Ads Manager

עכשיו שיש לכם חשבון לניהול מודעות תוכלו ללחוץ מתוך התפריט על Ads Manager ושם תוכלו להתחיל את הפרסום ממומן לאינסטגרם!

קביעת מטרה לפרסום ממומן

כדי שלא תתאכזבו מפרסום הממומן באינסטגרם, אתם צריכים לקבוע מטרה ברורה – מה אני רוצה להשיג מהפרסום הממומן? עוקבים חדשים? יותר רכישות באתר שלי? לקבל פניות חדשות?

במידה ויש לכם יותר ממטרה אחת תצטרכו לפצל את הפרסום הממומן לכמה קמפיינים. כל מטרה תפורסם בקמפיין שונה. למשל אם המטרות שלי הן לצבור עוקבים חדשים ולהגדיל את התנועה באתר שלי אצטרך לבנות קמפיין להגדלת עוקבים וקמפיין נוסף לביקור אצלי באתר. בכל אחד הקמפיינים המודעות יהיו שונות וייתכן והקהלי יעד גם יהיו שונים.

אנחנו סגורים על מה המטרה שלנו לפרסום ממומן? אפשר להתקדם לסוגי הקמפיינים שעומדים לרשותינו.

סוגי קמפיינים שונים לפרסום ממומן

קמפיין חשיפה

אם אנחנו רוצים לגרום לעוד אנשים להכיר אותנו אנחנו נשתמש בסוג הזה של קמפיין. קמפיין חשיפה הוא קמפיין בעלות יחסית נמוכה כיוון שהוא נועד לכך שיכירו אותנו ולא שייקנו מאיתנו.

בקמפיין חשיפה נוכל להשיג צפיות בסרטון שנפרסם, לעלות מודעות למיקום החנות שלנו או לקיום המותג שלנו.

כדי שקמפיין חשיפה ישיג את המטרה שלו, עליו לרוץ כמה חודשים כדי שאנשים ייחשפו אלינו שוב ושוב במודעות שונות. הכסף שתשקיעו בקמפיין חשיפה יאפשר לכם למקד קמפיינים יותר יקרים כמו קמפיין לידים למשל. נדבר על זה שוב כשנתחיל לבנות קמפיין בפועל.

קמפיין תנועה

נשתמש בקמפיין תנועה אם המטרה שלנו היא לגרום לאנשים להגיע לאתר שלנו, לדף נחיתה שלנו או להרים אלינו טלפון ולשלוח הודעת ווטסאפ.

שימו לב שקמפיין תנועה אינו קמפיין מכירות כלומר אנשים שייכנסו לאתר שלנו אך רוב הסיכויים יעשו סיבוב באתר כדי לראות במה מדובר וכנראה לא יקנו מאיתנו.

פייסבוק מכיר דפוסי התנהגות של המשתמשים שלה והיא יודעת להראות את הקמפיין לאנשים שכן מקליקים על קישורים לקבל מידע נוסף אך לא בהכרח קונים בסופו של דבר.

קמפיין מעורבות

קמפיין מעורבות הוא קמפיין מצויין אם המטרה שלכם היא לקבל תגובות או לייקים לפוסט שפרסמתם.

קמפיין מהסוג הזה יגיע לאנשים שיש להם נטיה להגיב לפוסטים או להשתתף בדיונים. שימו לב שתגובה יכולה להיות גם ביקורת על השירותים או המוצרים שלכם לכן הקפידו להיות עם יד על התגובות בזמן שהקמפיין רץ למקרה ותקבלו תגובות פחות מחמיאות.

קמפיין לידים

בקמפיין לידים תוכלו לשתול טופס להשארת פרטים. הטופס נמצא ישירות לתוך האינסטגרם ואין צורך להקים דף נחיתה. ישנה גם אפשרות להגדיר התכתבות בווטסאפ או במסנג׳ר כדי שתוכלו באותו רגע לענות ללקוחות הפוטנציאליים.

קמפיין מכירות

אם יש לכם אתר ואתם רוצים לפרסם מוצרים ספציפיים לרכישה זה הקמפיין שעליכם לבחור! אני רק מזכירה שגם בקמפיין מכירות המטרה צריכה להיות אותה מטרה: אם המטרה שלכם היא שיקנו בגדים אלגנטיים לערב לא תוכלו להכניס לאותו קמפיין גם צעצועים לכלבים… מדובר בשתי מטרות שונות עם שני קהלי יעד שונים.

קמפיין עוקבים

בשונה מכל הקמפיינים שהצגנו עד עכשיו, קמפיין עוקבים מתבצע מתוך האינסטגרם עצמו ולא דרך המנהל מודעות. תוכלו לתרגט עוקבים חדשים לפי היותם דומים לעוקבים הקיימים שלכם (במידה ויש לכם מעל 250 עוקבים רלוונטיים לחשבון), במידה ולא, נלמד בהגדרת קהל יעד איך תוכלו למקד את הקמפיין לאותם אנשים שהם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

הגדרת קהל יעד

אז איך בעצם מגדירים קהל יעד? עוד לפני שמגדירים את הקהל במנהל מודעות עלינו להחליט מי בעצם הקהל שאנחנו רוצים לפנות אליו? כדי לעשות את זה הכי קל דמיינו את הלקוח שאתם מכירים שרוכש את בדרך כלל את השירות או את המוצר שאתם מכירים. מדובר באישה, בגבר, בשניהם? מה הגיל שלו? איפה הוא גר? מה הוא אוהב? במה הוא מתעניין? כל השאלות האלו יעזרו לנו להגדיר קהל יעד באופן ידני. בינתיים אנחנו נכיר את האפשרויות היותר מתוכחמות שיש לפייסבוק להציע לנו.

Lookalike

לוקאלייק מאפשר לכם להפנות פרסום ממומן לאנשים דומים לאנשים שעוקבים אחריכם, אנשים שהגיבו על אחד הפוסטים שלכם או אנשים שצפו בסרטון שפרסמתם. כדי שהאופציה הזו תהיה יעילה הקהל שעליו מתבסס על הלוקאלייק צריך להיות מספיק גדול. 

איך מקימים קהל Lookalike?

מתוך התפריט של ה-Business Manager יש לבחור ב-Audiences. 

נלחץ על הכפתור "Create Audience״ ונבחר באופציה של "Custom Audience״ כדי ליצור קהל שנבסס עליו בהמשך את ה-Lookalike שלנו.

בחלון החדש שנפתח נוכל לבחור איזה קהל אנחנו רוצים להעתיק.

תחת ״Your sources״ נוכל להעתיק קהל ממקורות שאינם פייסבוק או אינסטגרם כמו למשל האתר שלנו או רשימת תפוצה.

תחת ״Meta Sources״ נוכל להעתיק קהל שמקורו מפייסבוק או אינסטגרם.

אם ארצה להעתיק את הקהל שיצר אינטרקציה באינסטגרם אלחץ על "Instagram Account".

תחת ה-Events אני בוחרת על איזה קהל להתבסס כדי ליצור קהל יעד חדש. אתם תראו שם מספר אופציות החל מאנשים שהיו מעורבים בחשבון שלכם עד לאנשים ששמרו פוסט או מודעה שפרסמתם.

ב-Retention תוכלו להזין החל ממתי להתחיל להעתיק את אותו קהל. המקסימום שניתן להזין הוא שנה אחורה.

בשדה "Audience Name״ נבחר שם לאותו קהל שבנינו הרגע. שימו לב שהקהל הזה הוא מי שיצר אינטרקציה בפועל ולא הקהל שדומה לו.

ניצור עכשיו את הקהל Lookalike שיסתמך על הקהל שיצר אינטרקציה בחשבון אינסטגרם שלנו.

נבחר באופציה של ״Create a lookalike audience״ בחלון החדש שנפתח. נוודא שהקהל שהרגע יצרנו מופיע בחלון הראשון.

במיקום נבחר מאיזה מדינות יהיה הקהל החדש שאנחנו יוצרים. אם אנחנו ניצור מודעות בעברית בלבד ההמלצה היא לפרסם רק לישראל.

נבחר עכשיו את גודל הקהל החדש שאנחנו רוצים ליצור. ככל שאנחנו נעלה באחוזים הדמיון בין הקהל בסיס לקהל שנקבל בפועל יילך וייקטן. ההמלצה היא ליצור קהל עד ל-3% ולא מעבר לכך.

תוכלו לראות בתחתית הדף מה ההערכה של גודל הקהל החדש. בסיום יש ללחוץ על Create Audience.

תתחדשו, הרגע סיימתם ליצור קהל Lookalike! נדבר על איך נשתמש בקהל בפרסום ממומן כאן.

פיקסל של פייסבוק

פיקסל של פייסבוק הוא קוד שניתן לשתול באתר שלכם או בדף נחיתה. התפקיד שלו הוא ״לצבוע״ את אותם אנשים שמבקרים באתר שלכם כך שכשתחליטו לעשות פרסום ממומן תוכלו להציג את המודעות שלכם רק למי שכבר ביקר באתר שלכם וכבר מכיר אתכם. 

בטח מוכר לכם שלאחר והוספתם לעגלה באיזה אתר חולצה, החלטתם שלא לקנות אותה ונטשתם את האתר. פתאום ראיתם את אותה חולצה רודפת אתכם בפייסבוק כפרסום ממומן. הקסם הזה קורה בזכות הפיקסל.

איך להתקין פיקסל של פייסבוק באתר וורדפרס?
חיבור הפיקסל למנהל מודעות

לאחר שהפיקסל מותקן באתר יש לחבר אותו למנהל מודעות של פייסבוק כדי שתוכלו להשתמש בו בעת פרסום ממומן.

נכנס ל-Business Manager, נכנס בתחתית התפריט להגדרות ולאחר מכן Business Settings. נבחר מתוך התפריט Pixels שנמצא תחת Data Sources.

נלחץ על הפיקסל שהקמנו ומתוך האפשרויות שנפתחות בחלון נבחר ב-Connected Assets.

יש ללחוץ על Add Assets ולבחור את חשבון הניהול מודעות שלכם.

יצירת קהל יעד ע״י פיקסל

בדומה ליצירת קהל Lookalike גם פה אנחנו צריכים ליצור קהל ע״י הפיקסל שעדכנו באתר. נכנס ל-Audiences מתוך התפריט של ה-Business Manager וניצור Custom Audience.

הפעם, נבחר ב-Website כמקור בניית הקהל. שימו לב שאם רק עכשיו עדכנתם את הפיקסל ייתכן מאוד שעוד לא נצבע קהל ובסוף התהליך תראו שהקהל שנוצר קטן מדי לשימוש בפרסום ממומן. 

בחלון Events נוכל לבחור אם אנחנו רוצים להכניס לקהל כל מי שביקר אצלנו באתר, רק מי שביקר בדפים ספציפיים או רק מי שנכנס ליותר מ-X עמודים.

ב-Retention תוכלו להזין החל ממתי להתחיל להעתיק את אותו קהל. המקסימום שניתן להזין הוא 180 ימים אחורה.

גם כאן אני נותנת שם לקהל יעד שאני יוצרת ואני לוחצת על Create Audience.

ניתן גם מהקהל שיצרנו עכשיו ליצור קהל Lookalike נוסף. כך נוכל להגיע לאנשים עם דפוסי התנהגות דומים למי שהיה אצלנו באתר בפרסום הממומן.

תתחדשו, הרגע סיימתם ליצור קהל מתוך הפיקסל! נדבר על איך נשתמש בקהל בפרסום ממומן כאן.

הגדרת קהל יעד ידנית

הפורמטים השונים לפרסום ממומן באינסטגרם

איפה הפרסום הממומן שלכם באינסטגרם יופיע?

תוכלו לבחור בעת הקמת הפרסום הממומן איפה יופיעו המודעות שהכנתם:

  • בפיד
  • בסטורי
  • ברילס
  • באקספלור

שימו לב שלכל אחת מהאפשרויות שציינתי יש פורמט שונה ויש להתחשב בהם בעת הכנת המודעות: אם תפרסמו פוסט בסטורי המודעה לא תהיה מותאמת בצורה אידיאלית לכן יש להכין מודעה ייעודית לסטורי.

הכנת מודעות לפרסום ממומן

לכל פרסום ממומן מומלץ להכין לפחות 3 מודעות וזאת בכדי שכל פעם תופיע מודעה אחרת וכך הפרסום שלנו יזכה ליותר התעניינות.

לפני שמתחילים להכין את המודעות יש להיזכר במטרת הפרסום הממומן שלנו ולהכניס טריגר הקשור לאותה מטרה כדי שהגולשים יביעו עניין וירצו ללחוץ על המודעה.

הכנת מודעה לפרסום ממומן כוללת כמה דברים:

1. ויז׳ואל: תמונה או סרטון. כדי שהויז׳ואל יהיה מוצלח מומלץ להשתמש בתמונה או בסרטון שאתם צילמתם כדי לשמור על אוטנטיות הפוסט ולא להשתמש בתמונה מתוך בנק תמונות.

למדריך לעיצוב פוסט בקנבה לחצו כאן.

2. מסר: מסר יכול להיאמר בתוך סרטון או להיות כתוב כפוסט. שימו לב שהמסר של המודעה משרת את מטרת המודעה.

3. הנעה לפעולה: מה אתם רוצים שאנשים יעשו עם המודעה?

המודעות שלכם מוכנות? אפשר להתחיל בפרסום הממומן!

איך עושים פרסום ממומן באינסטגרם?

הקמת פרסום ממומן

סוג המרה, בחירת תקציב, בחירת קהל יעד, בחירת מיקום לפרסום

הוספת מודעות לקמפיין ממומן

תיבת טקסט

אופטימיזציה לפרסום ממומן באינסטגרם

תיבת טקסט

רוצה ללמוד לבנות אתר?

הצטרפי לאתגר ״כולם יכולים לבנות אתר״ ותבני לך אתר ב-8 ימים עם שעה השקעה ביום!